Kreativnost mladog duha

 

Kreativna Anica Ćosić, studentica je pete godine na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, na smjeru Kostimografija. Jako zanimljiva osoba koja se krije iza mirnog Aničinog lika pokazati će Vam da se sve može uz dobru volju. Biti student, asistent u dječjem kazalištu, volontirati u socijalnoj službi, baviti se nakitom, čitati u crkvi,i samo su neke od stvari koje čine Anicu sretnom. U nastavku pročitajte još zanimljivije stvari o Anici.

IMG_2821

Anica u vlastito-dizajniranoj kreaciji

1.      Kako si se odlučila za Tekstilno-tehnološki fakultet?

Dok sam išla u srednju školu, moj izričaj i način na koji sam radila profesorica je primijetila i rekla mi je da sam stvorena za teatralan rad. Uglavnom sam bila usmjerena na rad za predstave i filmove. Profesori su uzimali u obzir moja razmišljanja i radove pa sam krenula tim putem. Jedan period nisam znala što bih, nisam htjela ništa precizirati i odlučila sam se za modni dizajn. Međutim kada sam završila te tri godine, onda sam shvatila da me to jako zanima i odlučila sam upisati kostimografiju. Za moj završni rad na preddiplomskom studiju uzela sam temu iz romana Ive Andrića, Na Drini ćuprija. Radila sam kostime likovima. Uz to što sam trebala nacrtati likove iz te priče isto tako trebala sam sašiti barem jedan odjevni predmet. Moj rad bio je kostim trgovca za vrijeme Osmanlija u Bosni. Sastojalo se od dimija, pojasa, košulje, prsluka i turbana.

2.      Što bi mogla izdvojiti kao najzanimljivije na tvom fakultetu?

Nešto što bih mogla izdvojiti s moga smjera je da radimo na dosta projekata. Tekstilno tehnološki fakultet surađuje s glazbenom akademijom, s pjevačima s glazbene akademije, a najzanimljivije što trenutno radimo jest projekt opera – Slavuj, u režiji Dore Ruždjak Podolski. Odlično mi je to što stalno radimo projekte s drugim studentima. Čitava grupa sudjeluje u izradi kostima. Budžet je veoma mali, tako da se snalazimo na sve moguće načine, ali svako iskustvo dobro dođe. Za neke predstave pomažu nam druga kazališta. Iz svojih fondusa posuđuju nam neke svoje odjevne predmete koji su korišteni za neke prijašnje predstave. To posudimo i iskoristimo za predstavu koja se trenutno igra.

IMG_2881

Dezen

3.      Čujem da asistiraš na predstavi u dječjem kazalištu Trešnja. Možeš li nam reći nešto više o tome?

Tako je, asistiram profesorici Danici Dedijer, inače poznatoj kostimografkinji. Naime, predstava se zove Knjiga o džungli, a redatelj je Saša Anočić.

4.      Kako teče tijek odabira nekog kostima? Je li to jednostavan ili složen proces?

Naime, to je jako složen proces, gdje su od početka prisutni i redatelj i glumci, pa tako i kostimograf. Treba poznavati samu ulogu da bi znao kakav kostim treba određenom glumcu. Važno jedobro poznavati ulogu lika koju glumac  igra. Zajedno smo na probama, sve gledamo i skupa smišljamo.  Profesorica crta kostime kakvi bi mogli biti, zatim se dogovara s glumcima što oni misle o tome, sviđa li im se, bi li nešto promijenili ili ne. Kad je skica gotova predaje se krojačima koji to šivaju. Materijal uglavnom izabere kostimograf. Za početak se koriste zamjenski kostimi, a kasnije dolaze oni pravi.

IMG_2870

Kostim za predstavu “Gospođica Julija”

5.      Možeš li opisati tijek odabira kostima za neku kazališnu predstavu?

Važan je povijesni trenutak u kojem je predstava nastala. Kreiranje kostima zahtjeva određeno istraživanje jer je važno znati vrijeme u koje je predstava smještena. Puno vremena se provede listajući knjige, proučavajući slike, tragajući na sve moguće načine, od interneta do svih mogućih knjižnica da se dođe do onoga pravoga. Istražuje se odjeća koja se nosila u određenom periodu i kakvi su se materijali tada nosili. Važno je sve od cipela, rukavica, hlača do uglavlja i naravno posebno mjesto zauzima nakit. Kad se dobro upozna s načinom odijevanja u tom periodu tek se tada kreće s kreiranjem odjeće.

6.      Tko ti je najdraži lik kojeg bi htjela obući, odnosno crtati odjeću za njega?

Postoji jedan kojeg bih stvarno voljela, a to je plemeniti vitez lutalica Don Quijote. Iako znam da na tom romanu ima jako puno posla, najvjerojatnije će biti tema moga diplomskog rada.  Želja mi je predstaviti sve likove u romanu i nadam se da ću ih prikazati najvjerodostojnije tom dobu u kojem je radnja smještena.

IMG_2880

Dezen

7.       Koji kostimi i na kojoj kazališnoj predstavi su ti se najviše dojmili?

Pa ja bih izdvojila Molierovo djelo Građanin plemić (HNK)  jer su kostimi točno određivali koja je epoha, ali s dozom suvremenosti i elementima moderne. Od izbora materijala do boja koje je kostimografkinja Ana S. G. izabrala.

8.       Sviđa li ti se današnja moda?

Današnja moda mi se sviđa, prvenstveno zbog toga što danas sve prolazi. Što god da netko obuče na sebe, nitko ga neće gledati poprijeko nego će biti prihvaćen. Ne bih ništa mijenjala u današnjoj modi.

9.      Uz sve to, također praviš i nakit?

Pa s nakitom sam se počela baviti na prvoj godini fakulteta, a ozbiljnije sam se tome posvetila malo više od pola godine. Zasad nakit radim od kartona, jer mi je to nekako najjeftinije i najisplativije. Oslikavam karton i koristim uglavnom najjeftinije materijale. Moj rad se sviđa dosta ljudi. Radim naušnice, broševe, prstenove i ogrlice.

IMG_2888

Nakit

10.  Kakve oblike naušnica najviše voliš i planiraš li prodavati svoj nakit i po kojoj cijeni?

Razne oblike, ali opet sve zavisi od osobe za koju je taj nakit. Prihvaćam tuđe želje i ako mogu, rado ću to napraviti. Inače, volim kockaste, ovalne oblike, uglavnom one na kojima se mogu najviše izraziti. Njdraže su mi one sa što veom plohom, tako da se mogu više izraziti na njoj, da unesem što više svog crteža. U skorije vrijeme da. Ako ga budem radila od kartona to će biti neka minimalna cijena, oko 20tak kuna. Kada promijenim materijala, krenem ka nečem boljem i većem, onda će biti i veća cijena. Postoji i ime mog branda – Anuška. Rusija i Anica = Anuška. Volim Rusiju i želja mi je ruski naučiti.

11.  Otkuda volontiranje?

Prije tri godine upoznala sam djevojku koja je volontirala kod jedne bake i kad sam čula da postoji nešto tako, odmah sam znala da to želim. To je nešto što se radi od srca, nešto što se dobrovoljno izabere. Uglavnom treba odvojiti sat ili dva, a razgovor s tom osobom ili bilo kakva pomoć toj osobi na primjer odvesti ju u šetnju, pričati s njom, popiti kavu s njom, nešto joj uraditi po kući, to njima puno znači. Jedanput tjedno se to radi a po želji može i više. Zavisi koliko postanete bliski. Moja baka nije izašla iz stana već 2-3 godine i pa joj ja podignem tablete, odem platiti račune i sve što treba vani obavljati, ja obavljam. Moram ju pohvaliti da pravi odlične kolače. Baka je stvarno super, moderna žena, super se snalazi na računalu i ima dobar smisao za humor.

IMG_2887

Kutijica za nakit

12.  Planiraš li to i dalje raditi?

Naravno, jako sam se vezala za ovu gospođu i ne bih mogla zamisliti život bez nje. Planiram poslije volontirati sa nekom djevojčicom ili dječakom ili možda čak djetetom sa posebnim potrebama. Ako budem imala priliku otići u misije i to bih napravila. Volim kostimografiju, ali pomoć i rad sa siromašnim i nemoćnim je puno važnija.

13.  Svestrana si djevojka. Što te motiviralo da budeš čitačica u crkvi na Knežiji?

Moje prijateljice su počele pjevati u crkvenom zboru, a budući da ja nemam dara za to, razmišljala sam kako bih ja mogla pridonijeti Crkvi. Onda su mi one spomenule za čitače u crkvi i  rekla sam zašto da ne? Na Knežiji čitam svake nedjelje i presretna sam što to radim.

14.  Uz tolike obaveze, kako uspiješ sve odraditi i odvojiš li vremena za izlaske?

Pa nije to puno obaveza, najbitnija je organizacija. Ako čovjek sve fino isplanira, sve se stigne i samo treba raditi one stvari koje voli i koje ga čine sretnim. Volim se družiti s ljudima, ali nisam neki tip koji puno izlazi. Što se tiče noćnih izlazaka u disko, nije to za mene. Više volim ići u kazališta, kino, druženja uz kavicu i topli čaj. Društvo i gitara su mi odličan spoj.

15.  Gdje se vidiš za 10 godina?

Vidim se u kazalištu, kao što kaže ona poznata izreka..Na daskama koje život znače. Sve što ima veze s umjetnošću – to sam ja. Mogu zamisliti sebe u kostimografiji, slikarstvu, glumi…. Želja mi je  imati svoju vlastitu izložbu i nadam se da će se to ostvariti.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Kreativnost mladog duha

  1. Odličan post! Puno pozdrava krativnoj Anici 😉

  2. Kristina says:

    Svaka čast mladoj novinarki i dragoj umjetnici!

Leave a Reply

